Data 28.07
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

6 zasad optymalizacji treści zgodnie z White Hat SEO

 

Strony internetowe na przestrzeni lat bardzo się zmieniły. Ich struktura, sposób budowy oraz treści różnią się od stron, które można było znaleźć na początku XXI wieku. Nadal jednak ważną rolę odgrywają wyszukiwarki internetowe, co od początku było kwestią niepodważalną i tak już pozostało. Optymalizacja naszej strony powinna być wykonana przede wszystkim pod kątem czytelności dla robotów wyszukiwarki. To jednak nie jest tak prostym zadaniem i przerasta niekiedy nawet najbardziej wykwalifikowanych specjalistów.

Trzeba przede wszystkim pamiętać, że my widzimy stronę internetową w zupełnie inny sposób niż roboty wyszukiwarki. Jest to duże utrudnienie i może powodować, że to, co dla nas jest czytelne, dla wyszukiwarki już niekoniecznie. Nie można jednak tworzyć treści, zwracając uwagę tylko na wymogi wyszukiwarek. Nasza strona powstaje dla naszych klientów i użytkowników. To ich preferencje powinniśmy wziąć w pierwszej kolejności pod uwagę, ponieważ to oni będą korzystać z naszej strony internetowej.

Zasady optymalizowania strony są logiczne, a ich celem jest stworzenie tekstu, który będzie przejrzysty dla czytelników. Przed optymalizacją dobrze jest zapoznać się z 6 zasadami zgodnymi z metodami White Hat SEO, które gwarantują bezpieczne pozycjonowanie.

• Optymalizacja meta title: każda podstrona powinna mieć swój niepowtarzalny title. Opisuje on krótko, co znajduje się na danej podstronie i jest widoczny jedynie w kodzie strony. Taki tytuł powinien zawierać nie więcej niż 60 znaków, co może być utrudnieniem dla jego stworzenia. Jest to jednak spowodowane tym, że ten tekst to pierwsza linijka danej pozycji w Google i stąd te ograniczenia. Trzeba pamiętać, aby tekst był jak najbardziej adekwatny do tego, co znajduje się na danej podstronie. Nie umieszczajmy na siłę dużej liczby fraz, tekst ma być spójny, sensowny, a jego celem jest zachęcenie użytkownika do kliknięcia na niego.

• Dobry opis meta description: tytuł podstrony to nie wszystko, w dalszej kolejności potrzebujemy jej dobrego opisu. Użytkownik wpisując zapytanie do wyszukiwarki, oczekuje jak najbardziej trafnej odpowiedzi. Jeżeli Google uzna, że to właśnie Twój opis najtrafniej odpowiada temu zapytaniu, wyświetli go poniżej strony do linku. W przeciwnym razie wybierze inny fragment naszej podstrony. Jeżeli chodzi o długość opisu, to nie może on przekraczać 160 znaków. Tak, jak w przypadku meta title jest to spowodowane ograniczeniem Google. Tekst powinien zawierać krótki opis podstrony, który zachęci użytkownika do odwiedzenia jej. W opisie umieszczamy najważniejsze frazy kluczowe.

• Formatowanie nagłówków tekstów: obsługę Worda zna każdy, ale nie każdy w pełni wykorzystuje jego potencjał, co jest dużym błędem, szczególnie dla tych osób, które tworzą teksty na strony internetowe. Funkcja automatycznego formatowania tekstu pozwala na ustalenie wyglądu tytułu, podtytułu, akapitów i innych fragmentów tekstów. Mało czytelny tekst może przysporzyć nam wiele problemów. Nagłówki określamy literą „h” w następujący sposób

,

,

,

itd. Jeżeli chodzi o sam tekst nagłówka to powinien zachęcać do dalszej lektury i dobrze jest, jeżeli zawiera słowo kluczowe.

• Opisywanie zdjęć: każda grafika, która jest przez nas umieszczana na stronie, powinna być oznaczona znacznikiem ALT. W kilku słowach opisujemy, co znajduje się na zdjęciu, bo jak już wiemy, wyszukiwarka nie widzi naszego obrazu w taki sam sposób, jak my. Opis powinien być krótki, zawierać stosowne słowa kluczowe, ale nie zapominajmy, że liczy się także oryginalność i unikatowość.

• Wypunktowania i wyliczenia: Google stawia na przejrzystość tekstu, który ma być łatwy w odbiorze. Żeby stworzyć taki tekst, należy stosować liczne wypunktowania, co ma duży wpływ na jasność przekazu. Najważniejsze, wypunktowane informacje skupiają uwagę czytelnika, dlatego warto jest je w ten sposób podkreślić.

• Słowa kluczowe: na koniec warto wspomnieć kilka słów na temat wypełniania meta keywords słowami kluczowymi. Czy warto jest to robić i czy faktycznie wyszukiwarka zwraca na nie uwagę? Wielu twierdzi, że nie i to tylko strata czasu. To jednak tylko po części jest prawdą. Wpisując w to miejsce przypadkowe frazy rzeczywiście nie ma najmniejszego sensu. Jeżeli jednak wpiszemy słowa kluczowe, które są wykorzystywana na danej podstronie to już może nam znacznie pomóc min. w systematyzacji pracy z optymalizacją SEO. Wymaga to od nas niemałego nakładu pracy, ale nie warto jest pomijać tego kroku.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane