Data 14.08
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Aby odwiedzający Twój sklep internetowy stali się klientami

 

Wszyscy właściciele sklepów online zastanawiają się nad tym, jak pozyskać nowych użytkowników. Przecież oni w szybkim czasie mogliby okazać się naszymi pierwszymi i stałymi klientami. Bardzo istotny jest dział E-Commerce, w którym to ruch internautów nie wydaje się być czynnikiem najważniejszym. Bardzo istotna jest jakość tego ruchu.

W tym celu należy brać pod uwagę ROI, czyli stosunek odwiedzających do kupujących. To pozwoli nam jeszcze wyszukać pewne kierunki, w których to nasz sklep online mógłby się jeszcze dalej rozwijać. Warto, aby takie tematy były znane również osobom, które zastanawiają się nad założeniem i dalszym prowadzeniem sklepu internetowego.

Sukces w E-commerce jest możliwy, jeśli weźmiemy pod uwagę 2 ważne elementy. Pierwszy z nich to sklep internetowy. Drugi to odwiedzający. Świadczą o tym działania, które są podejmowane przez specjalistów seo. Oni zajmują się optymalizacją konwersji. Uwzględniają treść pojawiającą się na stronie, a zarazem przeprowadzają analizę działań marketingowych. Dzięki temu są w stanie naturalnie generować ruch na stronie. Uzyskanie odpowiedniej oceny strony internetowej, jak i samych użytkowników okazuje się bardzo ważne. Dlatego na sam początek skupmy się na tym, co powinno pojawić się w naszym sklepie online.

Najważniejsze elementy sukcesu sklepu internetowego przez E-Commerce On-site:

1. Wygląd strony.
Jednym z kluczowych elementów jest wygląd, co dowodzi zachowanie większości internautów. Użytkownicy, którzy odwiedzają nasz sklep internetowy zauważają, czy pasuje im pod względem estetycznym. W ciągu kilku sekund są w stanie zdecydować czy nadal pozostają na stronie bądź z niej wychodzą. Wiele tutaj zależy emocji, które dostarczy im dana strona. Jeśli będą one pozytywne, to na pewno użytkownicy przekonają się do jej dalszej treści.
Bardzo ważne jest stworzenie odpowiedniej funkcjonalności witryny. Świadczą o tym poszczególne podstrony, jak i uporządkowanie asortymentu. Korzystanie z takiej nawigacji strony powinno być bardzo proste dla każdego użytkownika. Zachowanie jak największego porządku będzie miało wpływ na pozyskanie większego grona użytkowników na stronie.
Następnie ważna jest karta każdego produktu. Właśnie na niej powinny pojawić się najważniejsze informacja dotyczące produktu. Użytkownik powinien mieć dostęp do wysokiej jakości zdjęć bądź renderów. Ważna jest zachowanie jego dokładnej specyfikacji i wyglądu. Tak oto użytkownicy mogą dobrze przyjrzeć się naszym produktom bądź usługom i nabrać do nich większego zaufania. Bardzo korzystnie, jeśli zadbaliśmy jeszcze o miejsce, w którym to użytkownicy mogą wyrażać swoją opinię na temat danego produktu.
Każda strona naszego sklepu internetowego powinna się szybko wczytywać. Jest to możliwe dzięki odpowiedniej optymalizacji. Dodatkowo dbajmy o dopasowanie sklepu online do każdego urządzenia mobilnego.

2. Treść odpowiadająca użytkownikom
Tekst na stronie jest wysokiej jakości, jeśli dba się o jego dostosowanie do języku odbiorców i ich odczuć. Powstaje on zazwyczaj na potrzeby opisu kategorii i produktów. Warto, aby go wtedy dopasować do profilu potencjalnych klientów, którzy odwiedzają nasz sklep internetowy. Cennym rozwiązaniem jest tutaj zastosowanie tak zwanej wirtualnej postaci, która przypomina potencjalnego klienta. Skupia się na zebraniu emocji, które odczuwać będą na poszczególnych stronach naszego sklepu online. Takie działanie sprawia, że projektowanie strony internetowej okazuje się o wiele prostsze, a później przynosi wspaniałe korzyści użytkownikom.

Aby E-Commerce było pod wieloma względami skuteczne należy wykonać wiele działań marketingowych. Warto, aby każda forma marketingu była wykonana przez doświadczoną firmę bądź osobę. Dodatkowo wszystko musi się odbywać w wyznaczonym terminie i miejscu. Chcemy, aby reklama docierała do konkretnych internautów, którzy w szybkim czasie mogliby zainteresować się naszą ofertę. Nie chcemy więc stworzyć ulotek reklamowych z kodami promocyjnymi na solarium i rozdać je osobom w podeszłym wieku. Dlatego warto zastanowić się nad jakością każdej kampanii marketingowej.

Działania marketingowe w E-Commerce:
Każdy Twój produkt powinien być widoczny w wyszukiwarkach internetowych. W tym celu pomocy może się okazać link building do stron poszczególnych kategorii i produktów.
Następnie zbieraj bazę obecnych klientów i realizuje się w promocji email. Taki rodzaj marketingu nie można od razu uznać za spam. Jeśli jest on właściwie przeprowadzony przez nasz sklep, to klienci będą zadowoleni z reklamy, którą dla nich przygotowaliśmy w taki sposób.
Promuj się w social media, jak Facebook i inne portale społecznościowe.

Podejmując już takie działania na rzecz naszego sklepu internetowego przekonamy się, jak szybko uzyskuje on coraz lepszą pozycję w internecie i popularnych wyszukiwarkach. Stanie się dostępny dla większego grona potencjalnych klientów.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane