Data 06.11
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Branża FMCG – ile zainwestowała w reklamę w III kwartale 2015 roku?

 

Produkty szybkozbywalne to takie, które sprzedają się w dużych nakładach, w bardzo szybkim czasie i za niską cenę. Trzeci kwartał 2015 roku należał właśnie do sektora FMCG, który zwiększył swoje wydatki na promocję do 224 milionów złotych. W konsekwencji odnotował 12% wzrost w porównaniu z rokiem 2014. Największe inwestycje były skierowane w reklamę telewizyjną, która jak się okazuje nawet w dobie wzrastającego znacznie reklamy internetowej nadal odgrywa istotną rolę w marketingu.

Gdzie jest 224 miliony złotych?

Aż 67% wszystkich nakładów finansowych pochłonęła reklama telewizyjna. Najczęściej produkty prezentowane były w stacjach telewizyjnych, które są najchętniej oglądane przez telewidzów, czyli TVN i Polsat. Dla niektórych zaskoczeniem może być ich duży udział w kanałach tematycznych, jak TVN Style czy ATM Rozrywka. Jest to spowodowane coraz większym zainteresowaniem konkretnymi programami telewizyjnymi i ukierunkowanymi zainteresowaniami społeczeństwa.

Reklama internetowa kosztowała FMCG 9,5 miliona złotych, czyli jedynie 4% udziału. Znaczący spadek w porównaniu z rokiem poprzednim jest bardzo widoczny, gdzie inwestycja w reklamę online wynosiła 50%. Wzrost inwestycji obserwować można w obrębie reklamy zewnętrznej, która osiągnęła 10% udział w wydatkach. Również reklama w magazynach była dużo bardziej kosztowna, niż w III kwartale 2014 roku. Firmy wydały na nią o 50% więcej, inwestując 17 milionów złotych. Promocja produktów była rozpowszechniania szczególnie w magazynach branżowych, jak Hurt & Detal czy Poradnik Handlowca. Najmniejsze inwestycje uzyskały dzienniki, które pochłonęły koszty w wysokości mniejszej niż 1 milion złotych. Prawdziwym rekordzistą, jeżeli chodzi o wzrost inwestycji, była reklama kinowa, o prawie 91% w stosunku do roku poprzedniego. 18 milionów złotych- tyle kosztowała firmy FMCG reklama w kinie. Do podziału pozostaje jeszcze 5 milionów złotych, które zostało ulokowane na rzecz reklamy w radio.

55 milionów złotych dla producentów soków i napojów

25% wszystkich wydatków na reklamę produktów szybkozbywalnych przeznaczyli producenci napojów i soków. Jak łatwo zauważyć, w telewizji najczęściej pojawiają się spoty reklamowe wody mineralnej, które są uznawane za sojuszników zdrowego trybu życia i napoje gazowane, czyli te, które są chętnie spożywane szczególnie przez młodzież i dzieci ze względu na walory smakowe. Producenci wykorzystują te dwa trendy czyli health life i zamiłowanie do słodkich napojów gazowanych wśród dzieci, inwestując duże nakłady finansowe w reklamę swoich produktów.

Nie można zapominać jeszcze o innych sektorach FMCG, które również zainwestowały niemałe koty w swoją reklamę. Po piętach producentów napojów i soków deptali producenci słodyczy, których inwestycje w reklamę osiągnęły wysokość 52 milionów złotych, czyli 23%. Na najniższym stopniu podium stanęła branża alkoholowa z 14% udziałem, a zaraz za nią producenci produktów mlecznych, którzy to byli rekordzistami we wzroście inwestycji w porównaniu do roku 2014, bo aż o 77%.

Wybierając skuteczny kanał komunikacji, można liczyć na duże zainteresowanie ze strony konsumentów. Reklama telewizyjna nigdy nie zawodzi, a kinowa nabiera coraz większego znaczenia.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane