Data 02.02
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Budżet w Google AdWords

 

Prowadzenie kampanii w Google AdWords domaga się przede wszystkim tego, żeby dobrze rozplanować kwestie budżetowe. Budżet ten zależy od specyfiki kampanii, częstotliwości zmian odnoszących się chociażby do wprowadzania nowych produktów oraz tego, jak będą wyglądać testy. Dlatego, żeby nie było mowy o żadnych pomyłkach wszystko wymaga zaplanowania.

Na co zawracać uwagę?

Po pierwsze, ważne jest określenie samej struktury kampanii. Ważne jest uściślenie grupy reklam, tak, by trafiły one do potencjalnych Klientów. Jak wiadomo, użytkownik, który wejdzie na określoną stronę musi chcieć zostać na niej dłużej. Inaczej tracą twórcy kampanii, gdyż statystyki odwiedzin strony będą gorsze. Kampania musi być podzielona rozsądnie na poszczególne elementy, ponieważ to wpłynie korzystnie na jej odbiór. Już na poziomie słów kluczowych należy wykluczyć te nieadekwatne. Dlatego trzeba na bieżąco przeglądać, jakie frazy są chętnie wybierane przez użytkowników sieci. Dodatkowo, reklamy graficzne domagają się stworzenia cappingu, co sprawi, iż reklama określonym użytkownikom wyświetlana będzie tylko określoną ilość razy. To sprawi, że nie będą oni zirytowani oraz oczywiście przełoży się na wydatki powiązane z budżetem. Konto Google AdWords dobrze jest połączyć z kontem Google Analytics, żeby sprawdzać na bieżąco wszystkie statystyki, odnoszące się na przykład do tego, w jakich dniach tygodnia i o jakich godzinach internauci dokonują najczęściej konwersji. Wtedy też należy wybrać pory, kiedy koszt konwersji jest najniższy i dostosować stawki. Wpłynie to na przerzucenie budżetu na bardziej opłacalne pory.

Co jest jeszcze ważne?

W określeniu każdego budżetu tak naprawdę inne kwestie będą zawsze ważne, jednak najważniejsze jest to, by zawsze budżet dopasować wprost pod własną kampanię. Poza czynnikami wymienionymi powyżej nie można jeszcze zapominać o reklamowaniu się w określonych lokalizacjach. Dobrze będzie je podzielić na osobne kampanie, gdyż to da większą kontrolę nad budżetem. Wydzielenie lokalizacji wpływa na równomierne wydzielenie reklam i można też prościej wykluczyć te obszary, które nie będą dawać spodziewanych efektów. Z tym łączy się dodatkowo wydzielanie kampanii okresowych, takich jak wystosowanie oferty świątecznej. Rozsądnie jest z góry wyznaczyć czas do końca którego ma się wyświetlać kampania. To pozwala jeszcze precyzyjniej zapanować nad budżetem, a i nie trzeba samemu pamiętać o wyłączeniu reklamy.

Optymalizacja kampanii

Optymalizowanie kampanii na bieżąco pod kątem wyłączania nieskutecznych reklam oraz fraz jest ważnym składnikiem planowania budżetu w Google AdWords. Pozwala pozbyć się zbyt drogich konwersji. Wymienione elementy to oczywiście nie wszystkie, jakie mają znaczenie dla przeprowadzenia skutecznej, a do tego niedrogiej kampanii w Google AdWords. Bez wątpienia jednak, zaliczają się one do najważniejszych. Każda osoba, której zależy na powodzeniu konkretnego przedsięwzięcia online powinna wobec tego takie rzeczy wziąć bardzo dokładnie pod uwagę.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane