google-analytics Data 01.04
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Czego szukają Twoi klienci w sklepie internetowym?

 

Google Analytics to narzędzie analityczne rozwijane przez firmę Google. Dla wielu to skarbnica wiedzy, niestety często zarówno sprzedawcy internetowi jak i większość administratorów stron internetowych skupia się jedynie na podstawowych danych dostarczanych przez narzędzie Google tj. ilość sesji, odsłon, klientów. Analytics daje dużo więcej możliwości.

Wyszukiwarka w sklepie internetowym to bardzo ważna funkcjonalność, dzięki niej klienci mogą w prosty sposób dotrzeć do pożądanych produktów. Wbrew pozorom wyszukiwarka może być bardzo rozbudowana, powinna przewidywać, co chce wpisać klient, w podpowiedziach może pokazywać stany magazynowe poszczególnych produktów, w niektórych sklepach z widoku podpowiedzi można towar dodać do koszyka, ważne, aby wyszukiwarka prezentowała najbardziej dopasowane wyniki. Dużym błędem jest generowanie w wynikach wyszukiwania produktów, których aktualnie nie ma na stanie magazynowym.

Co zrobić aby dowiedzieć się jakie produkty wyszukiwane są najczęściej?

Google Analytics udostępnia raport „Wyszukiwanie w witrynie” dowiemy się z niego jakich informacji lub produktów poszukują nasi klienci. Znajdziemy go w sekcji „Zachowania” -> „Wyszukiwanie w witrynie” -> „Ogółem”. Nim jednak będziemy mogli przeanalizować jakiekolwiek dane musimy ten raport aktywować. Możemy to zrobić poprzez panel administracyjny w zakładce „ustawienia widoku” znajdziesz tam ustawienia wyszukiwania w witrynie. Wystarczy włączyć śledzenie i skonfigurować parametr zapytania.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane