Data 14.08
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Czy warto organizować konkursy na Facebooku?

 

Wielu mogłoby zastanawiać się nad tym, w jakim celu organizować konkursy na takim portalu społecznościowym? A odpowiedź jest bardzo prosta. Czynimy to dla fanów, aby zapewnić im cenne nagrody. Dzięki temu promujemy markę swojego sklepu bądź strony internetowej.

W tym celu prowadzimy konkursy na osi czasu, jak i poprzez zastosowanie specjalnych aplikacji. O wiele lepiej, jeśli skorzystamy wtedy z odpowiedniej jakości contentu, czyli treści reklamy. Naszym głównym celem powinno być zbudowanie pozytywnego wizerunku marki i zaangażowanie odpowiedniej ilości fanów.

Dawniej konkursy organizowane na osi czasu skupiały się na zachęceniu fanów do polubienia fanpage, grafiki konkursowej bądź pozostawienia przez nich komentarza. Natomiast konkurs w aplikacji polegał na zbieraniu lajkujących, którzy chcieli wziąć udział w konkursie. Wymuszanie takich polubień przez aplikacje zostało już powstrzymane przez portale. Należy jednak przyznać, że tutaj właściciele fanpag-ów biorą pod uwagę udostępnienia. Stosują się w specjalnych grupach konkursowych. Należy jednak pamiętać o pewnych zasadach Facebook. Na przykład nie można prosić fanów o otagowanie znajomego bądź konkurs-losowanie.

Stworzenie konkursu. Zabranie się za konkurs wymaga poświęcenia odpowiedniej ilości czasu, a zarazem środków finansowych. Musimy jeszcze dostosować się do określonych przepisów prawnych. Wynika to przede wszystkim z wątpliwości regulaminu Facebook. I co najważniejsze, takie konkursy nie zapewniają nam zwiększenia sprzedaży. Wielu twórców konkursów spotyka się z minimalnym zainteresowaniem. Innym razem użytkownicy nie są zadowoleni i wyrażają na ten temat swoje opinie.

Konkursowicze. Mogłoby się wydawać, że są oni najważniejsi podczas organizacji takiego reklamy. Należy jednak przyznać, że są to najczęściej użytkownicy, którzy specjalizują się w tak zwanym “środowisku Facebook”. Bardzo często biorą udział w konkursach internetowych. Liczy się dla nich tylko nagroda. Tak więc nie będą to dla nas potencjalni klienci, którzy mogliby zainteresować się naszą marką i produktami. Zazwyczaj lajki następują masowo, bez przemyślenia. To nam dokładnie pokazuje, że konkursowicze nie są dla nas grupą docelową.

Kryzys w Konkursach Facebook. Nawet wielkie brandy i mniejsze marki przekonują się o zagrożeniach, które dotyczą organizacji konkursów na portalach społecznościowych. Pierwszy kryzys to grupa użytkowników, która nie jest zadowolona z poziomu konkursu. W tym celu manifestują brak entuzjazmu. Mogą wyrażać swoje niezadowolenie z tego względu, że zawsze wygrywa podobna ta sama osoba. I wtedy pojawiają się bardzo zniechęcające komentarze. A przecież taki dialog na konkursach to pewnego rodzaju promocja naszej działalności, którą warto mieć pod kontrolą.

Trafne działania. Najbardziej korzystne jest zastosowanie poważniejszych środków finansowych. Dzięki nim można stworzyć rozbudowane konkursy. W nich zachęcamy użytkowników do dokonania zakupu naszego produktu, zarejestrowania paragonu bądź wykonania zadania konkursowego. Takich kryteriów można tworzyć bardzo wiele. Największe brandy przekonują się o tym, że jest wielu chętnych użytkowników, którzy podejmą takie działania.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane