340 Data 12.02
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dopasowanie słów kluczowych na AdWordsach

 

Google niemal codziennie wprowadza kolejne modyfikacje w swoim produkcie, służącym do tworzenia reklam w Internecie, a wszystko po to, by AdWords stało się jak najbardziej przejrzyste i sprzyjające dla swoich potencjalnych reklamodawców. W Polsce już od niedawna można korzystać z nowego typu dopasowania słów kluczowych na AdWords. Teraz każdy, kto chce umieścić swoją reklamę w Sieci ma do wyboru opcje stosowania słów kluczowych: dopasowanie przybliżone, dopasowanie do wyrażenia (frazy) i dopasowanie ścisłe. Użytkownicy Google AdWords zyskali możliwość wyboru: w jaki sposób mogą prezentować się słowa kluczowe, czy słowa mają być mniej szczegółowe, co sprawi większą ilość wyświetleń na SERP-ach, czy może lepiej zdecydować się na bardziej dopasowane frazy, co zmniejszy CTR, ale zwiększy precyzję kierowania na daną stronę.

Dopasowanie Przybliżone – Broad Match

Dopasowanie to pozwala na zwiększenie liczby linków wyświetlających się na stronach Google. Na zapytanie użytkownika ,w odpowiedzi pojawiają się rozmaite odmiany głównych słów, nawet te, które nie zostały zlokalizowane na liście słów kluczowych, np. synonimy, odpowiednie odmiany, formy liczby pojedynczej i mnogiej, skróty itp., oraz wyrażenia, w których dane słowa występują.

Aby wprowadzić słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym na Google AdWords należy przed daną frazą zastosować znak „+”. Automatycznie do podanego słowa zostaną przypisane różne jego odmiany i formy (np. „naczynie”- „kubek”; „tani” – „niedrogi”; „skarpetka” – „skarpetki”; „PWN” – Polskie Wydawnictwo Naukowe”; „klub” – „klubowy”).

Przykładowo, jeśli użytkownik wpisze frazę: „buty dla dzieci”, to w wynikach wyszukiwania mogą pojawiać się reklamy, które zawierają następujące wyrażenia: „buty dziecięce”; „obuwie dziecięce”; „obuwie dla dzieci”, „tanie buty dziecięce”.

Funkcja dopasowania przybliżonego jest stworzona specjalnie pod reklamy, które dopiero zaczynają swój start w Sieci. Tworząc kampanię można w ten sposób zaoszczędzić pieniądze i czas. Jednak metoda ta, skutkuje dość dużą liczbą wyświetleń, a co za tym idzie może obniżać wskaźnik CTR.

Dopasowanie do wyrażenia – Phrase Match

Modyfikacja ta charakteryzuje się tym, że reklamodawca może wskazać konkretną frazę, która ma ulegać przekształceniu. Wprowadzone w cudzysłowie dane słowo, jest wskazówką dla wyszukiwarki, że dane wyrażenie może ulec pewnym odmianom, np. „buty dziecięce” nie pojawią się dla zapytania: „obuwie dziecięce” czy „obuwie dla dzieci”.

Dopasowanie do wyrażenia jest bardziej ścisłe od wyrażenia przybliżonego. Reklama w Internecie zostanie wyświetlona tylko wtedy, kiedy w pytaniu, użytkownik poda w konkretnej kolejności i w tej samej formie frazę (wyrażenie może być wpisywane z innymi słowami).

Dopasowanie ścisłe

Polega na dopasowaniu wyświetlania reklam na liście wyników do konkretnego słowa kluczowego, wpisanego do AdWords w nawiasach kwadratowych. Wszystkie reklamy zostaną ukazane, jeśli użytkownik wpisze w wyszukiwarkę dokładnie sprecyzowaną daną frazę. Tak więc dla frazy „buty dziecięce” w przypadku dopasowania ścisłego, na ekranie monitora wyświetlą się tylko linki z kluczową frazą „buty dziecięce”.

Dopasowanie ścisłe jest gwarantem największej precyzji kierowania na daną stronę potencjalnych klientów. Chociaż ta modyfikacja nie przynosi wysokiej liczby wyświetleń, to jednak skutkuje największą liczbą kliknięć, gdyż linki w wynikach wyszukiwania pojawiają się na konkretne hasła wpisywane przez użytkowników.

Nowe metody dopasowywania na Google AdWords służą precyzyjnemu kierowania reklam do potencjalnych klientów. W zależności od prowadzonej przez firmy kampanii reklamowych, linki do stron internetowych mogą ukazywać się wiele razy lub też mogą wyświetlać się rzadziej w wynikach wyszukiwania, co jednak będzie przekładać się na wyższą liczbę kliknięć na daną reklamę.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Źródła:
http://www.sprawnymarketing.pl/news/nowy-typ-dopasowania-w-adwords/
http://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=pl&answer=6136
http://www.ittechnology.us/opcje-dopasowania-slow-kluczowych-w-adwords/

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane