Data 12.05
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Eko jest trendy

 

Budowanie pozytywnego wizerunku firmy wiąże się ściśle z wieloma aspektami, które niekiedy są pomijane przez przedsiębiorstwa. Przymus bycia „eko” wywiera coraz większy wpływ na branże marketingową i zmusza do dostosowania się do wymogów Unii Europejskiej z zakresu ochrony środowiska.

Ekomarketing opiera się nie tylko na budowaniu wizerunku produktu, który ma zostać zapamiętany jako przyjazny środowisku, ale również na zaprezentowaniu firmy, która za zostać w świadomości odbiorców zakodowana, jako dbająca o dobro naszej planety. W hasłach reklamowych podkreśla się faktyczne istnienie produktu oraz cechy, które wskazują, że dany towar jest ekologiczny. Na dalszą pozycję zostają odsunięte zalety danego towaru, a pierwszoplanową rolę ogrywają te, które podkreślają przyjazny środowisku charakter produktu. Ekomarketing musi więc działać na wielu płaszczyznach i zadbać o każdy szczegół dotyczący kampanii. Istotną rolę odgrywa tutaj nazwa firmy oraz towaru, którego znak graficzny musi wskazywać na jego ekologiczny charakter oraz jakość, czyli w jakim stopniu produkt zaspokaja wymagania użytkownika. W obecnych czasach świadomość o zagrożeniu naszej planety zaczyna silnie wzrastać, co ekomarketing stara się jak najlepiej wykorzystywać. W kampaniach podkreśla się stosunek niskiej ceny do wartości produktu, który jest bogaty w witaminy i substancje odżywcze oraz przynależność do gałęzi ekologicznej. Istotną rolę odgrywa również samo opakowanie towaru, które powinno być wykonane z naturalnych i odnawialnych surowców, co należy uwzględnić w momencie jego projektowania i umieścić na nim odpowiedni symbol.

Bycie „eko” jest obecnie bardzo na czasie! Firma uwzględniając w budowaniu swojego wizerunku ten aspekt może liczyć na większe zainteresowanie klientów oraz ich uznanie. Ta strategia marketingowa wymaga od nas jednak pewnej wiedzy, ponieważ bardzo łatwo wpaść w pułapkę bardziej świadomych eko odbiorców.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane