Data 14.06
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Google Analytics i jego nieograniczone możliwości

 

W E-commerce wykorzystuje się wiele narzędzi, aby skutecznie analizować i badać skuteczność swojej sprzedaży i reklam oraz monitorować konwersje na stronie. Google Analytics to prawdziwy terminator narzędzi analitycznych. Warto jest się bliżej przyjrzeć możliwością tego narzędzia i wspomnieć o tych funkcjach, które są mniej znane przedsiębiorcom.

• Więcej niż jeden widok: aby uniknąć błędnych danych i ich niezgodności, a także utraty, Google Anlytics proponuje utworzyć dwa widoki tzn. widok niefiltrowany, w którym nie stosuje się żadnych filtrów i konfiguracji oraz widok testowy, czyli z możliwością zmiany konfiguracji w celu analizy wybranych danych.
• Dane Demograficzne i Zainteresowania: niewielu korzysta z tej opcji, popełniając tym samym duży błąd. Ta opcja pokazuje nam wiek, płeć oraz zainteresowania naszych internautów. Mając takie informacje o naszych potencjalnych klientach, możemy jeszcze lepiej dostosować naszą ofertę do ich preferencji i tym samym zwiększyć sprzedaż i ruch na stronie.
• Śledzenie zachować użytkowników: funkcja „śledzenie zdarzeń” daje możliwość rejestrowania każdego kliknięcia na stronie. Posiadając takie statystyki możemy dokonać zmian w strukturze naszej strony i sprawdzić, które zakładki cieszą się większą popularnością, a które zasługują na więcej uwagi.
• „Test porównawczy”: jest to raport, który zestawia Twoje dane z danymi innych firm Twojej branży. Jest to bardzo przydatna statystyka, gdyż pokazuje jak Twoje poszczególne kanały komunikacji radzą sobie na tle innych i czy nie należy czasem dokonać pewnych zmian. Zakłócenie komunikacji z klientem jest przyczyną spadku popularność Twojej firmy.
• Parametry UTM: jest to nic innego, jak tagi, które są dodawane do adresu URL. Użytkownik, który klika w taki tag, zostaje złapany na Twoją „wędkę”. Oznacza to, że od tego momentu będzie śledzony przez Google Analytics. Jest to przydatna opcja w przypadku mailingu i newslettera. Wykorzystując tę opcję jesteśmy w stanie stwierdzić, która z baz wygenerowała większy ruch.
• Google Analytisc w integracji z Google Webmaster: dzięki integracji tych dwóch narzędzi dowiesz się, które strony Twojej witryny były najczęściej wyświetlane w wyszukiwarkach, a także wpisywanie, jakich haseł spowodowane wyświetlenie się Twojej strony w Google. To pomoże Ci odpowiednio zoptymalizować swoje streści na stronie.
• Użytkownicy mobilni pod lupą: coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych, zatem ich śledzenie odgrywa istotną rolę w analizowaniu ruchu na naszej stronie internetowej. Taki raport pomoże Ci w odpowiedni sposób zoptymalizować strategie na urządzenia mobilne.
• Powiadomienia Analytics: Google systematycznie sprawdza kody śledzące Google Analytics i wychwytuje w nich błędy. Pozyskane informacje przekazywane są na Twoje konto i tym samym możesz w łatwy i szybki sposób naprawić błędy, których sam wcześniej nie wychwyciłeś, np. wyłączoną jedną z opcji dostępnych w Analytics.
• „Wyszukiwanie w witrynie”: raport ten dostarcza nam niezwykle ważnych informacji dotyczących pozycji wyszukiwanych w wyszukiwarkach.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane