112 Data 19.05
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Google Social Search w Polsce

 

W Polsce i w 18 innych wersjach językowych została udostępniona wersja Google Social Search. Teraz w wynikach wyszukiwania możemy znaleźć linki polecające od naszych znajomych z rożnych portali społecznościowych (Twitter, Blogger, Flickr). W SERP-ach pojawią się wyniki wyszukiwania polecające przez naszych znajomych. Google Social Serach działa tylko w momencie kiedy jesteśmy zalogowani na swoim koncie Gmail (trzeba udostępnić swoje adresy z kont społecznościowych). Google sam wybierze listę osób, z którymi się najczęściej kontaktujemy . Dodatkowo Google bierze pod uwagę znajomych z własnych usług społecznościowych (Google Buzz, Czytnik Google).
Slajd pochodzi ze strony: sprawnymarketing.pl

Osoby, które znamy, przeglądają te same strony internetowe co my, interesują ich podobne rzeczy, chodzą na pokrewne koncerty, czy wyjeżdżają na wakacje w te same miejsca. Dzięki polecającym linkom dowiemy się na przykład, w której restauracji podają dobre obiady lub co warto zobaczyć na wycieczce w Berlinie. Głównym zadaniem Google Social Serach jest podniesienie jakości wyników wyszukiwania, przez pokazywanie polecających linków z portali społecznościowych od naszych znajomych. Dowiemy się również, co interesuje naszych znajomych, w jakich miejscach bywają, co oglądają a także do czego linkują.

Bing i Google
Kilka dni temu, podobną usługę wprowadził Bing. Wyszukiwarka Microsoftu korzysta z linków polecających z Facebooka i przycisku „Lubię to”. Jak łatwo można się domyślić, rywalizacja między gigantami nabiera rumieńców. Współpraca Bing z największym portalem społecznościowym na świecie, prawdopodobnie zmusi Google do poszerzenie swojej ofert Social Media.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Źródła:
http://www.youtube.com/watch?v=4hAgiIXuNbs&feature=player_embedded#at=96
http://www.sprawnymarketing.pl/news/google-social-search-wreszcie-w-polsce/
http://antyweb.pl/zmiany-w-google-czyli-jeszcze-wiecej-social-search/

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane