8851696399_91018e7325_z Data 22.12
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Grudzień miesiącem plonów w e-commerce

 

Grudzień jest miesiącem mocno specyficznym. Dla jednych to ten okres w roku, gdzie całkowicie nic się nie dzieje i przychody są najniższe, dla innych to czas mocnych wzrostów i często kilkukrotnie większego zarobku niż średnia miesięczna z pozostałych 11 miesięcy. W tej drugiej grupie z pewnością są sprzedawcy internetowi.

E-commerce największe plony zbiera właśnie w grudniu. Polacy masowo kupują prezenty świąteczne, a coraz większa grupa użytkowników wybiera świat online zamiast offline. Jest to wygodne, bo suma summarum dostajemy gotowy produkt w często niższej cenie niż w sklepie i dodatkowo omijają nas kolejki do kas, tłumy w centrach handlowych, czy też korki i problemy z zaparkowaniem. Jak to wygląda pod kątem statystyk?

O wnioski pokusiła się agencja SW Research. W październiku o 8% wzrosła liczba osób, które szukają informacji o produktach i kupują je przez urządzenia mobilne. O 6% więcej użytkowników kupiło online ubrania. W grudniu, takie wzrosty mogą być o wiele większe, a więcej statystyk poznamy w pierwszym kwartale 2015 roku.

Migracja ze świata online do offline

Polacy najchętniej kupują ubrania. Odzież poszukiwana jest przez 41% użytkowników., a kupowana przez 35% z nich. W czołówce znalazły się ponadto kosmetyki (szukane przez 39%., kupowane przez 24% konsumentów) oraz książki i multimedia (odpowiednio – 36 i 2%.).

Warto zauważyć, że wciąż popularny jest trend migracji ze świata online do offline. Kupujemy w sklepie internetowym, ale towar odbieramy osobiście lub wybieramy coś w sklepie internetowym i za konkretny, wybrany już produkt płacimy w sklepie stacjonarnym. W skali roku odnotowano 3 – procentowy wzrost (odbiór na miejscu). Rośnie również obecność na rynku Paczkomatów – marki, która dość silnie wkomponowała się w polski rynek e-commerce. Dziś wybiera je 35% kupujących przez urządzenia mobilne i 24% przez urządzenia stacjonarne. Liderem na rynku pozostaje niezmiennie Poczta Polska, ale jej pozycja i monopol na usługi konsekwentnie słabną. Prognoza, że tak będzie dalej jest mocno aktualna, ponieważ w grudniu 2014 roku InPost (właściciel Paczkomatów) podpisał umowę z Allegro na mocy której wysyłka przez Paczkomat ma być tańsza niż na poczcie.

Dalej ku lepszemu

Przewidywanie prognoz w branży internetowej nie należy do łatwych. Wszystko zmienia się jak w kalejdoskopie i nie można być wszystkiego pewnym. Można jednak przypuścić z dużym prawdopodobieństwem, że e-commerce w Polsce ma jeszcze przed sobą szansę na kolejne wzrosty. Warto o tym pamiętać planując zainwestować jakieś środki w kolejny biznes.
Wskazówką dla inwestorów lub osób prowadzących sklep internetowy może być pomysł stworzenia Landing Page. Dzięki zoptymalizowanej stronie docelowej, zbierzesz informacje o klientach i stworzysz osobną przestrzeń dla nadchodzących ofert. Dodatkowo, pozyskasz uwagę klientów szukających sezonowych okazji, co z kolei może przełożyć się na wzrost sprzedaży. Sukces może być gwarantowany wraz z połączeniem strony z dobrymi treściami.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane