Data 22.09
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Instagram w e-commerce – nowe możliwości

 

Dla e-commerce każdego dnia otwiera się coraz więcej możliwości. Dzieje się tak za sprawą nieustannie rosnących wymagań oraz konkurencji, której, jak się okazuje, nie można lekceważyć. Prawdziwi liderzy wykorzystują wiele kanałów, aby dotrzeć do klienta i słusznie, bo to właśnie wielokanałowość znacząco wpływa na powodzenie w branży. A Instagram? W czym jest lepszy od innych portali społecznościowych?

300 mln użytkowników na całym świecie- czy to nie imponująca liczba? W Polsce jest ich aż 2 mln, co może wskazywać tylko na jedno, mamy bardzo duży udział w tworzeniu i rozwoju mediów społecznościowych, w tym, jak się okazuje również Instagrama. Liczba użytkowników to powinien być decydujący argument wpływający na decyzję firm o założeniu na nim swojego konta.

Media społecznościowe są promowane jako jeden z najlepszych kanałów komunikacji. To właśnie tam znajdują się nasi potencjalni klienci. Pomimo, że przeważają tam użytkownicy w młodym wieku głównie kobiety, to coraz częściej można spotkać również osoby starsze, a zatem jest to droga do każdej grupy potencjalnych klientów. Spójrzmy na sukces firmy Nike, która ma na Instagramie 12 mln obserwujących. Pewnie każdy przedsiębiorca chciałby mieć chociaż 1/3 tych użytkowników co wiodąca sportowa marka. Warto jest jednak wziąć pod uwagę aspekt, że Nike ma już na swoim koncie ogromny sukces i bardzo wysokie zyski, a jednak nie zrezygnowała z możliwości kontaktu z klientem przez Instagram i tym samym wzbudza jeszcze większą sympatię. Zauważmy, że portal społecznościowy jest przeglądamy każdego dnia przez jednego użytkownika nawet kilka razy. To znacznie zwiększa Twoją szanse na to, że zostaniesz zauważony, a Twoje komunikaty dotrą do odbiorców. Jeżeli skoncentrujemy się jedynie na promowaniu swojej marki i produktów w sklepie internetowym, na Allegro czy blogu, możemy stracić szanse na mnóstwo nowych klientów, którzy na co dzień nie odwiedzają Twojej strony www.

Trzeba wiedzieć, jak wykorzystać swoją szanse

Każda firma to inne możliwości, potencjał i cele. Warto jest zastanowić się nad tym, w jaki sposób wykorzystać to, co już udało nam się stworzyć. Być może nie będziemy musieli włożyć to tak dużo pracy, jak nam się wydaje. Na Instagramie często za budowanie pozytywnego wizerunku marki odpowiedzialni są sami użytkownicy, którzy z świadomy bądź nieświadomy sposób kreują Twój wizerunek. Za przykład może nam posłużyć marka Aloha from Deer, która jest znana z niekonwencjonalnych nadruków na koszulkach. Na Instagramie nie pokazuje jedynie efektów swojej pracy, ale także to, jak rodzą się pomysły, a następnie są realizowane. To wzbudza ciekawość i sprawia, że użytkownicy chcą odkrywać coraz to więcej tajemnic. Z racji tego, że firma ma wiele fanów, którzy bardzo chętnie dodają zdjęcia w koszulkach i bluzach Aloha from Deer oznaczając je odpowiednim hasztagiem, może sobie pozwolić na dodawanie ich do swojego profilu. Taka akcja działa, jak wirus. Jeżeli zobaczymy kogoś w buzie, która wcześniej być może zwróciła naszą uwagę, ale nie byliśmy do niej w 100% przekonani, zdjęcie ładnej dziewczyny, która ma ją na sobie, z pewnością sprawi, że będziemy chcieli ją mieć.

Na Instagramie, żeby zaistnieć, trzeba zaskakiwać i pokazać więcej swoim użytkownikom

Internauci nie zaspokajają się już jedynie zwykłym zdjęciami nowych butów sportowych czy sukienki, która jest wizytówką nowej kolekcji. To jest zbyt nudne i jak to wielu może stwierdzić: to już było. Inspiracje są czymś fantastycznym i nieustannie należy ich poszukiwać, ale pomysł musi być nasz- jedyny, wyjątkowy i niepowtarzalny. Musisz jednak pamiętać, żeby zbyt daleko nie odbiegać od tematu, który jest związany z Twoją marką. Sprzedajesz książki i e-booki, nie publikuj posta ze zdjęciem porannej kawy, chyba że…będzie ona w towarzystwie prawdziwego bestsellera. I to prowadzi nas do kolejnej istotnej kwestii, czyli codzienności, tego, co jest bliskie naszym internautom. Niech Twoje produkty będą pokazywane takie, jakie są naprawdę w życiu codziennym, a nie zbyt wyidealizowane. To się już nie sprzedaje! Weź przykład z marki Aloha from Deer i publikuj zdjęcia pokazujące to, co dzieje się za kulisami Twojejfirmy. Efekt końcowy jest ważny, ale budowanie napięcia i odkrywanie tajemnicy jest jeszcze ciekawsze i bardziej fascynujące. I nie zapominaj o nagradzaniu swoich fanów i klientów. Konkurs, promocja czy rabat to jest to, co lubimy najbardziej. Daj coś od siebie swoim użytkownikom za to że są z Tobą, wspierają Cię i wspólnie z Tobą dbają o wizerunek Twojej firmy.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane