Data 19.10
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Kampania AdWords – tych błędów się wystrzegaj

 

Mówi się, że człowiek uczy się na błędach. Podobnie jest w marketingu i w działaniach, które są z tym związane. Można jednak kilku z nich uniknąć i tym samym zwiększyć szanse na powodzenie kampanii. Korzystając z narzędzia AdWords trzeba pamiętać o kilku istotnych zasadach, które pozwolą Ci uniknąć porażki już na samym początku podejmowanych przez siebie działań.

Unikaj bałaganu na koncie

Chyba nie jest tajemnicą, że osoby dobrze zorganizowane są zawsze krok przed tymi, którzy mają problem z dobrą organizacją swojej pracy. A potrzeba tak niewiele, żeby nasza praca była w pełni uporządkowana i nie wprowadzała chaosu w życie naszej firmy. Każda prowadzona przez Ciebie kampania powinna mieć swoją nazwę. Przecież nikt nie jest w stanie pamiętać, czym zajmowała się kampania nr 3, kiedy w tym momencie prowadzimy już 30 z kolei. Ważne jest, aby wprowadzić odpowiednie nazewnictwo i oznaczenia, które będą odpowiedzialne za konkretne typy kampanii. Przykładowo kampania remarketingowa może zostać oznaczona symbolem „REM”. To znacznie ułatwia usystematyzowanie swojej pracy i wprowadzenie do niej harmonii.

Reklama graficzna i reklama tekstowa- lepiej to rozgraniczyć

Oba formaty reklam zawarte w jednej grupie przynoszą duże mniejsze efekty, niż w momencie, kiedy je rozdzielimy. Również kwestia finansowa odgrywa tutaj istotną rolę. Reklama graficzna jest znacznie droższa od tekstowej, a co za tym idzie, w rankingu musi ona pokonać kilka reklam tekstowych. Zadbaj więc o swój budżet i postaraj się nim mądrze zarządzać.

Słowa kluczowe- te wykluczające też mają znaczenie

Pomimo, że mówi się o tym coraz więcej, wiele firm jeszcze o tym zapomina lub z premedytacją nie uwzględnia w swoich kampaniach, a to duży błąd. Wykluczające słowa kluczowe to takie, na które reklama się nie wyświetla. Kampania przynosi dużo większe efekty, my mamy nad nią lepszą kontrolę, a oprócz tego w bezmyślny sposób nie marnujemy naszych firmowych pieniędzy.

Call To Action nie zawsze stosowane

Reklama ma zachęcać do zakupu produktu czy skorzystania z usługi. Może również nakłaniać do wykonania innego działania, jak np. zarejestrowania się na stronie czy pobrania e-booka. Wielu zapomina o tym, że podstawowym elementem reklamy jest Call To Action, czyli wezwanie do konkretnego działania. Kup teraz, zamów już dziś, poznaj nas bliżej- nie zawsze takie sformułowania są obecne w przekazie reklamowym. Osoba przed kliknięciem w reklamę musi wiedzieć, czego ona właściwie dotyczy, jaki jest jej cel i czego może się spodziewać, kiedy w nią wejdzie. Nie starajmy się również przygotowywać reklam, które mają nawoływać do wykonania kilku czynności jednocześnie. Skoncentrujmy się raczej na jednym Call To Action. Jest to dużo bardziej skuteczne.

Rozszerzenia reklam zwiększają jej skuteczność

Warto jest skorzystać z tego, co oferuje nam AdWords, a oferuje bardzo dużo. Możliwość dodawania różnych rozszerzeń, jak np. linki do podstron czy numer telefonu mają wpływ na to, jak wysoko zostanie pokazana nasza reklama. W efekcie mamy większą szanse na osiągnięcie zamierzonych celów.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane