badania marketingowe Data 13.06
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Młodzi internauci w Polsce podatni na reklamy w Sieci

 

Kilka dni temu na łamach „Rzeczpospolitej” ukazały się wyniki raportu przeprowadzonego przez firmę Ad-Vice, z których wynika, że największą liczbę odbiorców w Polsce stanowią młodzi ludzie w wieku 10-25 lat. W badaniach uczestniczyło blisko 2 tys. osób w wieku od 10 do 25 lat ( korzystających z serwisów demotywatory.pl, komixxy.pl, mistrzowie.org i zadane.pl.).

Według deklaracji młodych ludzi uczestniczących w badaniach marketingowy wynika, że aż 42 % z nich dokonało swojego pierwszego zakupu pod wpływem reklamy w Internecie. Wynika to z faktu, że właśnie ta grupa społeczna spędza najwięcej czasu w sieci i dlatego dla nich Internet odgrywa tak znaczącą rolę w robieniu zakupów. Według tych samych badań, osoby do 24 roku życia stanowią blisko 30% wszystkich internautów w Polsce.

Co wpływa na to, co kupujemy?

  • Według raportu przeprowadzonego przez Ad-Vice aż 47% młodzieży deklaruje, że przy wyborze danego produktu zasugerowała się opiniami na forach internetowych dotyczących danej marki, a 43% brała pod uwagę opinie swoich znajomych z portali społecznościowych.
  • 85% ankietowanych przyznało się, że zauważa reklamy na stronach internetowych (niewiele mniej szuka informacji na temat marek i firm oferujących produkty i usługi w wyszukiwarce Google).
  • 78% młodzieży korzystającej z Internetu odwiedza specjalistyczne strony poświęcone danym firmom i ich produktom
  • 44,4% internatów zostaje fanami jakiejś marki na Facebooku, a blisko 10% z nich „lubi” ponad 10 firm.

Wyniki  przeprowadzonych badań są optymistyczne dla reklamodawców. Wynika z nich, że w Polsce banery reklamowe mają się bardzo dobrze, aż  43% osób klikało w banery reklamowe wyświetlające się na stronach internetowych. Według raportu  IAB polski rynek internetowy reklam  pod koniec 2010r. był wart 1,58 mld zł,  blisko połowa tej sumy stanowi reklama graficzna w tym również banery.
Przeprowadzony raport może być dowodem dla firm, by nie rezygnowały z tradycyjnej formy reklamy w Internecie w Polsce.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Źródła:
http://www.rp.pl/artykul/67344,670199.html
http://socialmedia.pl/mlodzi-polacy-chetnie-klikaja-reklamy-i-lubia-firmy-na-facebooku/
http://blog.kidsdesk.net/2009/05/13/make-your-laptop-child-friendly/

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane