5218710571_3b4dc73b24_m Data 09.02
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Potęga e-commerce. Wkrótce przez Internet kupisz nawet meble

 

To nie żarty. O tym, że świat Internetu cały czas rośnie nikogo już nie dziwi. Sęk w tym, że nie widać końca. Przykładem jest chociażby kilka zapowiedzi na najbliższą przyszłość, a może nawet rewolucji. Przez sieć kupimy meble, a także wyślemy standardowy list polecony.

Boom potwierdza wartość polskiego e-commerce – w zeszłym roku jej wartość sięgnęła 27 mld zł. W sieci musi zaistnieć każda firma, która chce znaleźć klienta i sprzedać produkt. I tak do sieci przeniosły się banki, sieci meblowe, dyskonty, apteki, a nawet Poczta.

Giganci idą do Internetu

Dziś wiemy, że co drugi Polak kupuje produkty i usługi w sieci, a w Polsce powstało ponad 12 tys. sklepów internetowych. Przyciąga wygoda: przy niskiej cenie, oszczędności czasu, bez wychodzenia z domu, możemy kupić taki sam produkt. Możliwość zrobienia zakupów w Internecie oferują już m.in. Tesco, Alma, Auchan, Piotr i Paweł oraz E. Leclerc. Do sieci przenoszą się giganci o ugruntowanej pozycji, jak Ikea czy popularna u nas Biedronka, przenoszą się do sieci.

Dziś na opcję zaciągnięcia kredytu hipotecznego przez Internet wielu będzie się stukać w głowę. Kto nam pożyczy na przykład 350 tys. zł online? To, co dziś jest totalną abstrakcją, niekoniecznie musi tym być za kilka lat. Potwierdza to chociażby historia ze Stanów Zjednoczonych. W USA powstał BankMobile do którego można się dostać tylko za pomocą laptopa lub smatfona.

O tym, że polski internet tętni życiem świadczy przykład aptek internetowych. Sprzedaż leków w Polsce jest prawnie zakazana, a e-apteki radzą sobie doskonale na rynku.

IKEA zmieni rynek

Prawdziwy wstrząs może przyjść w 2016 roku. To właśnie na przyszły rok IKEA, szwedzki gigant internetowy, planuje otworzenie sklepu internetowego. Wytłumaczenie jest logiczne – IKEA musi wejść w e-commerce, bo na jej stronach przebywa więcej ludzi niż w sklepach. Dlatego dziś wiemy, że Polacy będą robić zakupy bez wielogodzinnych wycieczek do sklepu i bez wystawania w kolejce do kasy. Pewnym jest, że szwedzka marka na pewno poradziłaby sobie bez online, przychody ponownie wzrosły, tym razem o 14 proc., ale obecność w sieci jeszcze bardziej wzmocni pozycję marki.

Poczta Polska też dostrzega potencjał e-commerce

Potencjał e-commerce dostrzega też Poczta Polska. Wszystko za sprawą cyfrowej platformy Envelo. To innowacyjna platforma do swobodnej i bezpiecznej komunikacji, skierowana do osób prywatnych, firm i instytucji publicznych. Envelo to odpowiedź na stale rosnące potrzeby Klientów, którzy oczekują szybkich, pewnych i wygodnych rozwiązań komunikacyjnych stosując najnowsze technologie. Envelo wykorzystując najnowsze kanały komunikacji internetowej, umożliwia wygodny dostęp do usług pocztowych przez urządzenia mobilne i stacjonarne.

Użytkownik korzystając z usług Envelo możesz za pośrednictwem platformy wysłać tradycyjny list bez wychodzenia z domu. Chodzi o usługę, która nazywa się neolist. To tradycyjny, drukowany list, który możesz wysłać prosto z ekranu komputera. Wystarczy wpisać treść, podać dane odbiorcy i nadawcy a następnie opłacić neolist. Drukiem, kopertowaniem i dostarczeniem przesyłki do odbiorcy zajmiemy się Poczta Polska.

Co ciekawe można też zaprojektować własny znaczek pocztowy (np. z logiem własnej firmy), wydrukować go, nakleić na kopertę i wysłać w tradycyjny sposób. Firma daje nam możliwość wysyłania listów zwykłych, listów poleconych, listów priorytetowych, a także listów z poleceniem odbioru. Można też wysłać standardową kartkę pocztową. To tradycyjna, drukowana widokówka, którą wyślesz z ekranu komputera, smartfona lub telefonu komórkowego. Możesz dodać do niej własne zdjęcie lub wybrać gotowy obraz z galerii, wypisać życzenia i zlecić wysyłkę prosto do odbiorcy. Pocztówka trafi do odbiorcy zamknięta w białej kopercie.

Komputery zastąpią ludzi

Tego typu tendencje niosą naturalne zagrożenia, że maszyny, czy tez komputery zastąpią ludzi. Skoro już dziś można kupić chleb bez wychodzenia z domu, a nawet wysłać poprzez Pocztę Polską tradycyjny list drukowany bez używania drukarki i nadawania przesyłki w placówce pocztowej, to obawy mogą być jak najbardziej uzasadnione. Pojawiają się pytania po co czynnik ludzki. Okazuje się, że nie jest aż tak źle. Zawsze zostanie grupa klientów, którzy przed zakupem chcą zobaczyć, dotknąć i przetestować. Do nich można dotrzeć tylko tradycyjnie. Poza tym, handel w sieci – wart przeszło 27 mld zł – to wciąż tylko ułamek wielkiego, wycenianego na ponad bilion zł rynku detalicznego.

Potęga e-commerce. Wkrótce przez Internet kupisz nawet meble, 5.0 out of 5 based on 1 rating
Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane