Data 18.05
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Reklama w Internecie, czy TV?

 

Gdybyś miał do wyboru mieć w domu tylko komputer lub tylko telewizor, to co byś wybrał? Większość młodych ludzi zapewne zdecydowałaby się na to pierwsze. Czy w związku z tym, Internet i świat komputerów wyprzedził już telewizję w kontekście budżetów reklamowych? O tym właśnie dziś.

W zasadzie zarówno komputer (będąc precyzyjnym dostęp do Internetu) jak i telewizor w niektórych aspektach mogą dać nam podobne funkcje. Na jednym i drugim urządzeniu możemy oglądać filmy, rozgrywki sportowe, ulubione seriale, a nawet przeglądać internet. Idąc nieco dalej komputer jest bardziej wygodny, bo poza częścią rozrywkową daje również możliwość wygodnej komunikacji ze znajomymi, a także – co jest podstawą – pozwala na wygodną pracę. Pozostaje pytanie, gdzie jest dziś Internet, a gdzie TV i kiedy te dwa punkty spotkają się w jednym miejscu? Mowa oczywiście o wydatkach na reklamę.

Jeszcze kilka lat

Prawie 80 proc. zarządzających obecnie budżetami reklamowymi przyznaje, że wydatki na promocję w sieci ulegną w 2015 roku zwiększeniu kosztem innych kanałów, takich jak chociażby telewizja. Taki trend można zaobserwować nie tylko w Polsce. Powodów tego typu zmian można szukać chociażby za sprawą rosnącej popularności urządzeń mobilnych, które powodują, że współczesny konsument jest online przez całą dobę. Świadome tego faktu firmy zaczynają więc inwestować w to medium.

Niedługo to właśnie reklama internetowa będzie w centrum. Aż 92 proc. respondentów uważa, że w niedługim czasie wyprzedzi ona telewizję. Najwięcej osób (28 proc.) stwierdziło, że potrzeba na to 4 lat, a 24 proc., że 3 lat. Tylko 3 proc. uważa, że taka sytuacja nie będzie miała miejsca. Wyniki badania pozwalają sformułować również inne, ważne dla całego sektora marketingu internetowego, prognozy, a te są nad wyraz optymistyczne.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane