Data 03.01
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Serwis Netflix w końcu pojawił się na polskim rynku. Jednak kontrowersjom wokół niego nie widać końca

 

Po długim oczekiwaniu w końcu i do naszego kraju, 6 stycznia 2016 roku, zawitał Netflix. Wielu osób zajmujących się social mediami obwołało to „wielkim dniem”. Jednak gdy pierwsze emocje opadły, skończył się zachwyt i bardzo szybko wśród zainteresowanych odezwały się krytyczne głosy.

Polskim użytkownikom przede wszystkim przeszkadza zbyt wysoka, ich zdaniem, cena niewspółmierna do oferowanych przez serwis usług. Już po pierwszym dniu okazało się bowiem, że Netflix nie jest w pełni dostosowany do potrzeb polskiego rynku. Chcąc oglądać filmy za pośrednictwem portalu, trzeba wybrać jeden z trzech dostępnych pakietów: Basic, Standard lub Premium. Co prawda pierwszy próbny miesiąc jest gratis, jednak w takim wypadku nie dostępna jest jakość HD. Kiedy minie bezpłatny okres, ceny za korzystanie z usług serwisu zaczynają się od 8 euro.

To subiektywnie ujmując dość wygórowana stawka zwłaszcza, że oferta Netflix jest na razie dość okrojona. Udostępnione tam materiały w wielu wypadkach nie mają polskiego tłumaczenia, ani napisów. W związku z tym dla osób nie posługujących się biegle językiem obcy, jest to bariera nie do pokonania. Paradoksalnie to dobra nowina dla rynku VOD, którego koniec był prognozowany wraz z nadejściem do Polski Netflixa.

Podbój rynku może okazać się kwestią czasu

Trzeba jednak przyznać, że na rynku amerykańskim ta marka ma bardzo silną pozycję. Prawdopodobnie dlatego wywołuje w Polsce tak wiele emocji, a jej wejście jest tak szeroko omawiane. Jednak w USA swój sukces zawdzięcza ofercie programowej, która dla polskiego użytkownika jest jak na razie dość uboga.

Do tego pojawiła się informacja, że nie wszystkie wyświetlane w Stanach Zjednoczonych treści, otrzymają licencje również w Polsce. Takim sztandarowym przykładem jest bardzo popularny serial „House Of Cards”. W USA nie problemu by obejrzeć go za pośrednictwem Netflix, natomiast w naszym kraju prawa posiada inny dystrybutor i on zarządza rozpowszechnianiem go w sieci.

Netflix nie ujął ofertą naszych odbiorców

Na ten moment bardzo trudno ocenić, czy amerykański gigant podbije również polski rynek. Natomiast zagranicą serwis Netflix jest coraz bardziej popularny i zyskuje z roku na rok, nową rzesze zadowolonych odbiorców. Należy jednak uwzględnić, że polski rynek jest dość specyficzny, a pod względem oferty VOD jest już dojrzały, więc trudno będzie wejść na niego nowemu graczowi. Zwłaszcza, że na razie to co proponuje serwis Netflix pozostawia wiele do życzenia.

Można mieć jednak nadzieję, że amerykański portal będzie z czasem coraz lepiej dopasowany do potrzeb polskiego użytkownika. Zwłaszcza, że jak widać w sieci, coraz więcej internautów jest zainteresowanych korzystaniem z płatnych i legalnych źródeł, niż ściąganiem sobie konkretnego filmu czy serialu za darmo z internetu. O tym czy serwis Netflix na dobre zadomowi się na naszym rynku, najpewniej dowiemy się w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane