Data 22.01
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Twitter staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Z jego potencjału korzysta coraz więcej znanych marek

 

Odkąd znany na zachodzie serwis Twitter pojawił się również w świecie polskich social media, stał się obiektem analiz pod kątem potencjału jego rozwoju. Można na razie powiedzieć, że korzystają z niego niektóre grupy społeczne. Jednak na razie nie odgrywa on dużej roli w komunikacji użytkowników oraz marek.

Specjaliści szacują, że Twitter posiada 307 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Dzięki temu można go zaliczyć do grup czołowych sieci społecznościowych. Jest jednak niewielki w porównaniu do Facebooka, który może poszczycić się liczbą 1,4 mld użytkowników. Widać zatem jak duża różnica jest pomiędzy liderami na rynku. Okazuje się również, że rozwój Twittera nie idzie tak aktywnie, jak życzyliby sobie tego jego właściciele. Z głównego rynku działania, czyli w USA, nie pozyskuje już nowych użytkowników. Właśnie dlatego Twitter rozszerza swój zasięg poza rynki anglojęzyczne.

W Polsce Twitter zyskuje największe uznanie wśród osób związanych z szeroką pojętą branżą medialną. Natomiast wśród pozostałej rzeszy użytkowników nie jest aż tak popularny jak chociażby Facebook. Nie jest więc to najlepsze miejsce, z perspektywy marketerów, do kreowania komunikatów reklamowych. Zwłaszcza, że szacunkowa liczba osób posiadających konto w tym serwisie wynosi około 502 tyś osób, w tym 318 tysięcy mężczyzn oraz 184 tysięcy kobiet.

Jednak nie jest to główna przeszkoda na jaką trafiają marki, chcące promować się w tym serwisie. Największym problemem stanowi dobór treści dla dość wymagającej grupy docelowej. Tutaj nie sprawdzają się komunikaty rodem z Facebookiem lub maglowanie nic nie znaczących informacji dla obserwujących. Na Twitterze liczy się przede wszystkim pomysł, wiedzą o tym amerykańskie firmy, które wykorzystują go do obsługi klientów.

W Polsce nie zapowiada się by w najbliższym czasie stał się głównym kanałem komunikacji marketingowej. Szczególnie użytkowników odstraszają dość kontrowersyjne pomysły nowych funkcjonalności. Do takich można zaliczyć chociażby zniesienie limitu do 140 znaków, czy nowy mechanizm podawania treści w „news feedzie”. Największym atutem Twittera była prostota użytkowania, przyjazna dla każdego użytkownika. Jeżeli się to zmieni to może on stracić obecną pozycję na rynku.

Aktualnie nie jest ona najmocniejsza gdyż spółka nie jest w najlepszej kondycji, o czym świadczą doniesienia o braku zysków firmy od 2 lat. Taka sytuacja odstrasza potencjalnych akcjonariuszy, co prowadzi do spadku cen akcji spółki na giełdzie. Może się więc okazać, że zbliżające się 10 urodziny spółki nie będą należały do wesołych.

Na Polskim rynku Twitter ma duży potencjał do wykorzystania. Jeżeli więc właściciele spółki dobrze określą strategię rozwoju, to ma możliwość rozwijać się z większą dynamiką, niż w Stanach Zjednoczonych. Może się tak stać nie ze względu na zainteresowanie użytkowników, ale dzięki temu, że krajowy rynek nie jest tak nasycony jak amerykański.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane