187 Data 07.02
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Udziały wyszukiwarek w USA- badania comScore

 

Według raportu sporządzonego przez comScore, udział Google w rynku wyszukiwarek w Stanach Zjednoczonych w marcu 2010 r. nieznacznie zmalał, ale dystans między firmą z Mountain View, a konkurencją w uczestnictwie w rynku reklamy jest nadal olbrzymi i wciąż się zwiększa.

Według badań przeprowadzonych przez comScore, Google zanotowało spadek. Strata punktów procentowych Google, zaprocentowała wzrostem popularności Bing:

W Wielkiej Brytanii sytuacja na rynku wyszukiwarek jest bardzo podobna, lecz tutaj wyszukiwarka Microsoftu zdobyła kolejne udziały i zagroziła pozycji Yahoo. W przeciwieństwie do sytuacji w Stanach Zjednoczonych, na Wyspach Google z miesiąca na miesiąc, pod względem popularności rośnie w siłę i w marcu 2010 r. jego udział w rynku wyszukiwarek wyniósł 88% (Bing 3,6%).

Google jest gigantem wśród wyszukiwarek w Sieci, blisko 70% pytań wpisywane jest w okienko amerykańskiej wyszukiwarki. Liczby mówią same za siebie. Reklamodawcy są skłonni umieścić reklamy w Internecie, właśnie na stronach wyników wyszukiwania produktu z Mountain View.

Analiza udziału wyszukiwarek w wydatkach na reklamę na rynku amerykańskim, według agencji Efficient Frontier prezentuje się następująco:

Udział w rynku wyszukiwarek w wydatkach na reklamę
Slajd pochodzi ze strony: www.sprawnymarketing.pl

Dane udziału wyszukiwarek w wydatkach z kliknięć w reklamy:

Udział w rynku wyszukiwarek w wydatkach z kliknięć w reklamy
Slajd pochodzi ze strony: www.sprawnymarketing.pl

Przeprowadzone badania udowadniają, że kryzys ekonomiczny nie dotknął rynku internetowego, który w przeciągu roku (od pierwszego kwartału 2009 do pierwszego kwartału 2010 roku) wzrósł niemal o 20%. Analizują powyższe dane z wykresu, można zauważyć, że reklamodawcy koncentrują się przede wszystkim na dwóch największych wyszukiwarkach. Lecz ta sytuacja może ulec zmianie, ponieważ Yahoo nie wprowadza żadnych innowacji do urządzeń dla webmasterów, panel reklamodawców jest dość niewygodny, natomiast Bing wychodzi na wprost oczekiwaniom swoich klientów, wprowadzając nowe funkcje i rozwiązania, co automatycznie przekłada się na ciągle rosnący udział w rynku wyszukiwarek. Jeśli sytuacja nie ulegnie zmianie, wkrótce miejsce Yahoo może zająć produkt Microsoftu, który prawdopodobnie z czasem  stanie się głównym konkurentem dla Google na rynku wyszukiwarek.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Źródła:
http://www.sprawnymarketing.pl/news/google-traci-ale-zyskuje-bing-rosnie-kosztem-yahoo/
http://tarantula.pl/index.php/pl/aktualnosci/26,2,3,17,google-yahoo-bing-kto-i-w-czym-najpopularniejszy-w-tym-roku
http://osnews.pl/bing-rosnie-ale-kosztem-yahoo/
http://www.mnilive.com

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane