yandex y Data 09.08
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Yandex znowu walczy o polski rynek internetowy

 

Jedna z największych rosyjskich firm internetowych – Yandex chce wejść na polski rynek. Jak donoszą media, spółka ma w planach zakup części udziałów w ITI oraz chce zawojować nową wyszukiwarką polski Internet. Według wstępnych ustaleń nowa wyszukiwarka ma pojawić się jeszcze w tym roku, pod warunkiem, że zostaną spełnione wszystkie zamierzone przez spółkę cele.

Co to jest Yandex
Założycielami Yandexu są dwaj koledzy ze szkoły: Arkady Volozh i Ilya Segalovich. Firma powstała w tym samym czasie co Google, a mianowicie w 1997 roku. Oprócz tradycyjnej wyszukiwarki Yandex oferuje również: mapy, wyszukiwanie blogów, aktualności, jest agregatorem RSS i muzyki on-line. Dzięki narzędziu Yandex.Direct można umieszczać na stronach wyszukiwania reklamy. Na samym początki, jeszcze w 2002 roku przychód z reklam wynosił 1,7 mln dolarów, natomiast od 2006 roku tygodniowy przychód z reklam średnio utrzymuje się na poziomie 1 miliona dolarów tygodniowo.
Yandex jest najpopularniejszą wyszukiwarką w Rosji, Kazachstanie, Białorusi i na Ukrainie. W 2008 roku została udostępniona do użytku angielska wersja wyszukiwarki. Yandex jest jedną z tych nielicznych wyszukiwarek na świecie, która obroniła swoja pozycję na rodzimym rynku przed Google. Jest nadal najpopularniejszą wyszukiwarką w Rosji, obsługuje 65% zapytań, a Google 21%.

Teraz Yandex chce rozszerzyć swoją działalność o nowe rynki internetowe, w planach są takie państwa jak: Wietnam, Polska, Egipt, Turcja i Indonezja. Oczywiście, rosyjska spółka nie chce od razu zagrozić pozycji Google, ale jej celem jest zdobycie kilkuprocentowego udziału na nowych rynkach internetowych.

Czy uda się Yandexowi zdobyć sympatie u polskich internautów?
W Internecie można przeczytać wiele opinii, które nie wróżą rychłego sukcesu nowej wyszukiwarce. Polacy są zbyt przywiązani do Google. Amerykańska wyszukiwarka już mocno zdominowała polski rynek internetowy i wiele wskazuje na to, że nic tego nie zmieni. Yandex powinien współpracować z największymi polskimi firmami oraz przygotować bardzo atrakcyjną ofertę dla użytkowników, jeśli chce odnieść zamierzony przez siebie sukces.
Yandex już raz w 2003 roku przystąpił do próby podbijania polskiego rynku internetowego, ale niestety z mizernym skutkiem. Z powodu nie osiągnięcia przez firmę zadowalających efektów, Yandex musiał wycofać się z polskiego Internetu. Czy teraz drugie podejście odniesie sukces? Czas pokaże…

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Źródła:
http://webbite.pl/index.php/2011/08/czy-rosyjski-yandex-przejmie-duzy-polski-portal-aby-walczyc-z-google/
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/yandex-w-polsce-dlugi-proces-mission-impossible
http://pl.wikipedia.org/wiki/Yandex

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane