Data 25.02
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Działanie nowego algorytmu Facebooka

 

Nowy algorytm Facebooka dopasowany jest do tego, by w pełni zaspokoić wymagania wszystkich użytkowników. Dlatego też ciągle jest udoskonalany. Nie będzie więcej mowy o tym, by w News Feedzie pojawiały się informacje, które miałyby nie przypaść do gustu odbiorcom. Facebook przygotował wcześniej ankietę dla użytkowników, za pośrednictwem platformy Feed Quality Panel na podstawie której chciano się dowiedzieć, jakie treści najbardziej interesują internautów. To, jak i wiele innych badań pozwoliło na utworzenie specjalnego algorytmu na podstawie którego można obecnie być zadowolonym z tego, w jaki sposób prezentuje się Facebook. Nowy algorytm wszedł właśnie w życie.

Czego można się spodziewać?

Głównym celem algorytmu jest przystosowanie treści do preferencji użytkowników. Głównie chodzi tu o content, który będą oni chcieli zobaczyć tuż po zalogowaniu się do panelu. Nowy algorytm bierze pod uwagę prawdopodobieństwo polubienia, udostępnienia, a także skomentowania. Chodzi o to, żeby atrakcyjne dla użytkowników treści znajdowały się na górze panelu. Z kolei te, które są mniej zajmujące będą zepchnięte na dół. Niestety, wpłynie to na spadek popularności niektórych fanpejdży, jednak Facebook tłumaczy wszystko tym, iż chce być jak najdokładniej dopasowany pod oczekiwania wszystkich osób, które z niego korzystają. Content jest ważny i nowy algorytm pozwala go wyróżnić. Niewątpliwie, jest to jeszcze jedna zmiana, która pokazuje, że Facebook staje się coraz bardziej otwarty na użytkowników.

Działanie nowego algorytmu Facebooka, 5.0 out of 5 based on 1 rating
Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane