Data 02.10
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Jak pisać i publikować artykuły

 

Content marketing, czyli strategia, która właśnie ma swoje 5 minut i nie zapowiada się, żeby coś zagroziło jej dobrej passie. Jest skuteczna i przynosi pożądane efekty, a co więcej nie tylko promuje markę, ale również zwiększa zaufanie do firmy i dostarcza klientom wiedzy na konkretny temat. Nie zawsze jednak publikowane teksty są chętnie czytane, co powoduje, że tracimy nieco sympatię do marketingu treści. Nie jest to wina jednak samej strategii, a sposobie, w jakim wykorzystujemy (lub nie wykorzystujemy) jego potencjał.

Nie wystarczy tekstu napisać i opublikować. Trzeba go jeszcze promować i to właśnie w tym leży całe źródło sukcesu i powodzenia. Co robimy źle? A może czego nie robimy, a powinniśmy?

Pamiętaj o mediach społecznościowych

Po opublikowaniu swojego kolejnego tekstu, daj znać swoim potencjalnym klientom i czytelnikom, że właśnie pojawiło się na Twoim blogu coś nowego. Skąd mają oni wiedzieć, że czeka na nich kolejna porcja dobrego contentu? Musisz być aktywny i równie aktywnie działać. Nieodzownym obowiązkowym ruchem po kliknięciu przycisku „opublikuj” powinno być udostępnienie linku na Facebooku, Twitterze i wszystkich innych mediach społecznościowych, na których posiadasz swoje konto. Na portalach społecznościowych użytkownicy są codziennie, na Twoim blogu kilka razy w tygodniu albo rzadziej. Generowanie ruchu na stronie jest zatem uzależnione od tego, jak bardzo aktywny jesteś w social media.

Bądź aktywny na forach

Jednak nie na wszystkich, co jest rzeczą oczywistą. Znajdź takie fora, które będą tematycznie powiązane z Twoją branża i z tym, o czym piszesz na swoim blogu. Nie zaczynaj jednak o udostępnienia od razu linka do swojej strony. To raczej nie spotyka się z uznaniem i akceptacją, a wręcz przeciwnie, możesz od razu być na straconej pozycji. Musisz zawalczyć o swoją pozycje i zbudować swoją reputację tak, aby inni chcieli Cię bliżej poznać. Powinieneś pokazać się jako osoba interesująca, która ma coś do zaoferowania innym. Aktywnie bierz udział w dyskusji, dziel się opinią z innymi i reaguj na ich zapytania. Dopiero po upływie pewnego czasu będziesz mógł udostępnić link do swojej strony. Sam na pewno będziesz wiedział, kiedy będzie ten najwłaściwszy moment.

Nie lekceważ czytelników

Zastanów się, w jakim celu piszesz i publikujesz treści na swojej stronie. Czy robisz to dla siebie czy może dla innych, dla swoich czytelników? Czy jest to tylko Twój przykry obowiązek czy sprawia Ci to przyjemność? Brak reakcji na komentarze pod tekstem może spowodować, że czytelnicy odwrócą się od Ciebie, twierdząc, że zwyczajnie ich lekceważysz. Dużo bardziej wiarygodna wydaje się ta osoba, która komentuje to, co piszą jej czytelnicy. Również sam fakt, że wszystkie komentarze są bardzo dobrym źródłem informacji o Twojej grupie docelowej, powinien zmusić Cię do obserwacji tego, co dzieje się na Twoim blogu. Nawiązywanie interakcji ze swoimi czytelnikami to podstawowa, aby móc myśleć o wypracowaniu sobie wśród nich dobrej i pozytywnej opinii.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane