Data 19.11
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

M-commerce w Polsce i Europie

 

Urządzenia mobilne, czyli małe przedmioty o wielkiej mocy, które dzisiaj posiada każdy. W Europie stopień ich penetracji jest jednym z najwyższych na całym świecie. Zatem nie powinno nikogo dziwić, że równocześnie z nimi rozwija się m-commerce. Korzyści z urządzeń mobilnych czerpią zarówno konsumenci, jak również sprzedawcy.

Twenga zdecydowała się przeanalizować ruch na smartfonach, tabletach i komputerach w 7 europejskich krajach na podstawie danych o ruchu w ponad 4000 e-sklepów. Zacznijmy jednak od tego, że pierwsze dwa czołowe miejsca w rankingu penetracji urządzeń mobilnych należą do Europy: pierwsze do Europy Środkowej i Wschodniej, a drugie do Europy Zachodniej. Polska jednak w badaniu nie wypadła najlepiej. Uplasowała się na ostatnim miejscu z 8,3-procentowym udziałem urządzeń mobilnych w rynku e-commerce. Wyraźnie w tej branży przoduje Wielka Brytania, Niemcy i Hiszpania. Nie ustępuje ich na krok również Holandia i Włochy. Wszystkie te państwa mają udział urządzeń mobilnych powyżej 27%, a Wielka Brytania nawet ponad 30%. Na przedostatnim miejscu znalazła się Francja, która również znacząco wyprzedza Polskę z 22% udziałem. Użytkownicy wszystkich badanych krajów, z wyjątkiem Holandii robią chętniej zakupy przez smartfony niż tablety. Polacy dokonują zakupów mobilnych przez smartfony aż w 72%.

Wśród Europejczyków wyróżniamy się jednak w innej dziedzinie. Większość z nich przy użyciu smartfonów kupuje artykuły dla dzieci, my artykuły żywnościowe, a produkty dla dzieci wybieramy na tabletach, podczas gdy w innych krajach z tabletów najchętniej kupuje się meble.

Z m-commerce jesteśmy jeszcze daleko w tyle za krajami Europy zachodniej. Czas nadrobić zaległości.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane