badania Data 02.12
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Nowe badania rynku reklam internetowych

 

Ostatnie badania IAB AdEx dotyczące polskiego marketingu internetowego są bardzo optymistyczne. Okazało się, że e-reklama w Polsce cały czas się rozwija, mimo globalnego kryzysu finansowego. Dodatkowo, cały rynek reklamowy ostatnimi czasy mocno spowolnił, lecz rynek reklam on-line rozwija się w bardzo dynamicznym tempie. Z badań tych wynika, że rynek reklamy internetowej w Polsce był w okresie od stycznia do czerwca 2011 o 25% większy w porównaniu do tego samego półrocza zeszłego roku. A reklamy internetowe stanowią dzisiaj ponad 62% całego rynku reklamowego.

Slajd pochodzi ze strony: wirtualnymarketing.pl

Według przeprowadzonych analiz w pierwszym półroczu zeszłego roku na reklamę internetową wydano 741 mln zł, a w tym roku przeznaczono 942 mln zł. Tak spektakularny wynik sprawił, że z 10. miejsca Polska przeszła na 8. w rankingu europejskich krajów z najwyższym udziałem reklamy internetowej .

Slajd pochodzi ze strony: sprawnymarketing.pl

Wydatki na e-reklamy najbardziej wzrosły w przypadki SEM (o 44%) i e-mail marketingu (35%), ogłoszeń (26%) i reklamy display (14%).

Tendencja z zeszłego roku zachowała się, ponieważ udział w rynku reklam internetowych display cały czas maleje, a SEM rośnie.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Źródła:
http://www.sprawnymarketing.pl/news/adex-wzrost-polskiej-reklamy-sem-44-procent/
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polska-e-reklama-25-proc-w-gore-942-mln-zl-w-i-polowie-br
http://ardeum.pl/dlaczego-badania-marketingowe-sa-potrzebne-twojej-firmie/

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane