6856181503_8d8e73208b_m Data 30.12
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Nowe zmiany w regulaminie Facebooka

 

Od 1 stycznia 2015 roku obowiązuje nowy regulamin Facebooka. Nikt z nas nie lubi czytać regulaminów, dlatego warto wiedzieć, jakie zmiany czekają na użytkowników. To wszystko poniżej w przystępnej formie.

Na szczęście nie będzie żadnej rewolucji, nie należy też spodziewać się nagłego boomu użytkowników, którzy zaczną odwracać się od tego portalu społecznościowego.

Zmiany organizacyjne

Wprowadzane zmiany mają charakter organizacyjny aczkolwiek dotyczą one aspektu prywatności, który budzi dużo emocji w sieci. Okazuję się, że przedstawiciele Facebooka chcą dotrzeć do informacji o stanie baterii użytkownika, czy sile sygnału internetowego. Informacje te mają służyć dostosowaniu do niego odpowiednich aplikacji. W związku z nowymi przepisami Facebook będzie upoważniony również do gromadzenia danych transakcyjnych, jak i lokalizacyjnych (nawet jak użytkownik nie oznaczy miejsca, w którym przebywa).

Facebook nie kryje się też z tym, że zbiera informacje o tym, jakie strony internetowe odwiedzamy oraz z jakich aplikacji korzystamy. Ma to pomóc w oferowaniu reklam dopasowanych do naszych zainteresowań oraz potrzeb. Zmiany też będą dotyczyć samych aplikacji, głównie tych związanych z dokonywaniem zakupów. Coraz częściej mówi się, że już wkrótce Facebook będzie możliwość skorzystania z przycisku „Kup”. Wiadomo też, że trwają prace nad opcją „odkryj wydarzenia wokół Ciebie”, która ma służyć pokazywaniu najbardziej interesujących wydarzenia, a nawet menu restauracji, która znajduje się w pobliżu jego lokalizacji na podstawie informacji o aktywności użytkownika.

Plusem jest fakt, że zmiany ułatwią poruszenie się po Facebooku jeszcze bardziej i sprawią, że ten będzie bardziej przejrzysty. Minusem natomiast jest fakt, że Facebook znowu uderza w prywatność.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane