121 Data 24.01
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Odmieniony interfejs Google AdSense

 

Z początkiem listopada Google ogłosiło, iż udostępnia nowy interfejs Google AdSense. Nowy wygląd, jak twierdzą sami twórcy programu, został zaprojektowany na podstawie opinii wydawców i zawiera wiele funkcji mających na celu ułatwienie zarabiania pieniędzy w ramach programu AdSense. Już od zeszłego roku testową wersję programu otrzymała ograniczona liczba wydawców, dzięki którym pracownicy Google mogli wprowadzić zmiany na podstawie otrzymanych informacji i sugestii. Nowy interfejs jest wdrażany stopniowo, by wszyscy użytkownicy mieli szanse do przyzwyczajenia się do nowego wyglądu strony.

Nowości w Google AdSense

Do innowacji przeprowadzonych przez Google AdSense należą m. in.: nowe mierniki. Można generować szczegółowe raporty skuteczności według typu i rozmiaru reklamy, jednostki reklamowej, rodzaju kierowania oraz rodzaju stawki. Można skorzystać z wykresu danych, które są dostępne w karcie „Raporty skuteczności”. Również wskaźnik CTR ulegnie zmianie, gdyż będzie się teraz odnosił do liczby wyświetleń poszczególnych jednostek reklam, a nie jak do tej pory stron.

Pojawia się także nowa funkcja zwana pokryciem, która odnosi się do procentowego udziału stron, dla których udało się znaleźć dopasowane reklamy. W raportach pojawił się nowy wskaźnik RPM (Revenue Per Mille), który wyraża przychód z tysiąca wyświetleń dla danej jednostki.

Wiele informacji i raportów jest przedstawianych na wykresach (podobnie jak w Google Analytics), co ułatwia łączenie danych z różnych kanałów, dzięki czemu jest możliwe analizowanie statystyk reklam z poszczególnych witryn.

Slajd pochodzi ze strony: http://acr.pl/blog

Samo dodawanie reklam zostało uproszczone, gdyż cały formularz ze wszystkimi opcjami jest umieszczony teraz na jednej podstronie. Nowy interfejs pozwala na kontrolowanie reklam, które pojawiają się na naszych stronach. W nowym panelu pojawiły się możliwości blokowania różnych typów niechcianych przez nas reklam (dotyczących np.: polityki, religii, erotyki, farmacji, dzwonków telefonicznych itp.).

Więcej informacji można znaleźć na stronie.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Źródła:
http://www.sprawnymarketing.pl/news/nowy-interfejs-google-adsense/
http://www.google.com/support/forum/p/AdSense/thread?tid=5391bd9cb6faa205&hl=pl
http://www.newsfix.pl
http://acr.pl/blog/2009/04/30/nowy-interfejs-google-adwords/

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane