8469777314_fcd4fd9d2c_m Data 21.04
Ocena
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

W dobie nowoczesnej technologii. Strona RWD to priorytet

 

Czy wyobrażasz sobie dzisiejsze życie bez laptopa, tabletu czy smartphona? Obecnie prawie każdy posiada któreś z tych urządzeń, a niektórzy nawet wszystkie. Dają one wiele możliwości. Telefon nie służy już tylko do wysyłania SMS-ów i prowadzanie rozmów, a duży komputer stacjonarny został zastąpiony małym, poręcznym tabletem. Media i świat marketingu musi dostosować się do postępu technologicznego.

Każda firma posiada swoją stronę internetową, która umożliwia pozyskiwanie potencjalnych klientów, a potem ułatwia z nimi kontakt. Najczęściej o pewnych usługach dowiadujemy się przez internet. Szukając miejsca pobytu wakacyjnego czy planując zakup nowego samochodu, badanie rynku rozpoczynamy od internetu. Ranking Gemiusa pokazuje, że każda witryna w naszym kraju ma 12% udział w ruchu z urządzeń mobilnych. Niekiedy jednak strona internetowa nie jest przystosowana do wyświetlania na różnych urządzeniach. Czas to zmienić! Rozwiązaniem jest strona mobilna, która jest uzupełnieniem „zwykłych” stron i daje możliwość przeglądania jej na telefonach komórkowych, smartphonach czy palmtopach.

Bądź mobilny

Jest wiele technik, które umożliwiają dostosowanie strony internetowej do urządzeń, z jakich korzysta dzisiejsze społeczeństwo. Warto jest bliżej przyjrzeć się technice projektowania Responsive Web Design. Możemy również mieć dwie witryny, które będą dostępne dla laptopów i desktopów oraz jej wersję mobilną. W ten sposób z pewnością zwiększymy liczbę odwiedzających naszą stronę oraz wyjdziemy naprzeciw szerszej grupie klientów.

Istnieje wiele stron internetowych, które pozwalają nam sprawdzić, jak nasza witryna wygląda na różnych urządzeniach mobilnych: desktopach, laptopach, tabletach i smartphonach. Pamiętajmy, że te urządzenia mają różną rozdzielczość, co nierzadko zmienia wygląd naszej strony.

Przykładowo narzędzie http://mattkersley.com/responsive/ pokazuje następujące rozdzielczości:
1024 x 768 (iPad – Landscape)
768 x 1024 (iPad – Portrait)
480 x 640 (small tablet)
320 x 480 (iPhone)
240 x 320 (small phone)
Bardzo ciekawym i niezwykle praktycznym urządzeniem jest http://quirktools.com/screenfly/. Umożliwia ono sprawdzenie rozdzielczości bardzo dużej ilości urządzeń o różnej rozdzielczości i marce.

Statystyki drogą do sukcesu

Warto jest wiedzieć jaki % udział w ruchu strony mamy na obecną chwilę z urządzeń mobilnych. Dla początkujących posiadaczy takiej strony statystyki mogą być zaskakujące. Szybko przekonasz się, że stworzenie jej było początkiem Twojego sukcesu. Aby mieć taką możliwość, należy zainstalować statystyki Google Analytics. Program jest bardzo prosty w obsłudze, co ułatwia poruszanie się po nim i korzystanie z wielu funkcji, jakie nam oferuje. Dowiemy się, jaki jest średni czas spędzony na stronie, współczynnik odrzuceń, liczbę obejrzanych podstron i konwersję. Przez cały czas mamy pod kontrolą liczbę odwiedzających.

Ciekawą funkcję oferuje nam również AdWords. Wpisując słowo kluczowe ze swojej kampanii reklamowej, możemy sprawdzić, jaka jest liczba wyszukiwań w Google z urządzeń mobilnych. Mamy konkretne dane, które pokazują skuteczność naszej reklamy.

Wracając do urządzenia Google Analytic, przyjrzyjmy się bliżej naszej sprzedaży i konwersji. Raport pozwala nam obliczyć, ile tracimy konwersji, nie mając strony mobilnej. Dla jej posiadaczy jest to możliwość sprawdzenia, jaka jest jej efektywność. Jeżeli nie jest ona zadowalająca jest to znak, że powinniśmy wprowadzić pewne zmiany. Jak obliczyć, liczbę prognozowanych konwersji? Jest to bardzo proste. Mając dane statystyczne wystarczy skorzystać z poniższego wzoru:

Ruch z mobilnych x średni współczynnik konwersji z pozostałych źródeł = liczba prognozowanej konwersji

Tyle możliwości, dzięki jednemu urządzeniu. Aby lepiej poznać Google Analytic, skorzystaj z wyszukiwarki internetowej i sprawdź, jaki potencjał w nim drzemie.

Nowy wygląd strony

Strona dostosowana do urządzeń mobilnych będzie się bardziej lub mniej różnić od strony www na komputerach czy laptopach. Czego możemy się spodziewać?
• Nagłówki o dużych rozmiarach czcionki zostaną pomniejszone. Jest to konieczne, aby cała treść strony mogła być widoczna.
• Pliki graficzne i układ strony zostają zeskalowane do rozmiarów urządzenia.
• Menu nawigacyjne może wymagać od nas nowej stylizacji.

Będąc świadomym doskonalenia się urządzeń mobilnych, powinieneś również dostosować się do tych zmian. Stworzenie strony mobilnej nie wymaga większego zaangażowania, a może w szybkim tempie wzmocnić Twoją pozycję na rynku.

Podziel się!
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Wykop
  • Google Buzz

Leave a Reply

*

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane